English Κεντρική σελίδα Κεντρική σελίδα Βιογραφικό Τα βιβλία Κουβέντες με τα παιδιά Κατάλογος έργων Σύνδεσμοι Καλώς ήρθατε
Μυθιστορήματα:
"Ο κόκκινος θυμός"
Πατάκης, 2004 - 5η έκδοση 2011. 280 σελ.
Βράβευση: Βραβείο της Ελληνικής Εταιρίας Χριστιανικών Γραμμάτων
Υποψήφιο για το Κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου 2005
ISBN: 960-16-1200-9


Περίληψη:
Ο Απελλής τελειώνει το Λύκειο και τ' όνειρό του είναι ν' αφοσιωθεί στη ζωγραφική. Ετοιμάζεται όμως για εξετάσεις στο Πολυτεχνείο, επειδή οι δικοί του πιστεύουν πως μόνον έτσι θα έχει ένα σίγουρο μέλλον. Ώσπου ξαφνικά μπαίνει στη ζωή του ένας διάσημος άνθρωπος των Καλών Τεχνών με δελεαστικές προτάσεις για σπουδές στο εξωτερικό. Η φίλη του η Νιόβη τον καλοτυχίζει, όμως ο Απελλής βρίσκεται σε δίλημμα. Οι μεγάλες προσδοκίες του ίσως έτσι να εκπληρωθούν, μα οι αντιδράσεις των δικών του και κάποιες περίεργες ενδείξεις τον αναστατώνουν. Ποιος είναι στ' αλήθεια ο ουρανοκατέβατος αυτός «μαικήνας»; Και ποιος ο παράξενος άνθρωπος που συναντάει σ' ένα καφενείο των Εξαρχείων;


Κριτική:
«Από τις σημαντικές παρουσίες της σύγχρονης λογοτεχνίας για παιδιά και νέους η Λ.Π.-Α. Με ουσιαστικά εφόδια το ταλέντο της, την ενημέρωση επί των σύγχρονων προβληματισμών γύρω από τα βιβλία για παιδιά, και τη συνέπεια απέναντι στο θέμα που κάθε φορά αντιμετωπίζει (...) Το τελευταίο της μυθιστόρημα έρχεται να προστεθεί σε όλα τα προηγούμενά της (...) Ο Απελλής, η αγαπημένη του Νιόβη, η μητέρα του κι ο πατριός του, μαζί με κάποια ακόμα πρόσωπα που παίζουν το καθένα το δικό του ρόλο μέσα στο έργο, σκιαγραφούνται με απλότητα μα και επάρκεια. Πρόσωπα καθημερινά μέσα στη καθημερινότητα της πόλης. Μα η Πέτροβιτς ξέρει τους τρόπους το καθημερινό να το μεταφέρει στον αναγνώστη της με τρόπο ζωντανό, ενώ παράλληλα και να το φωτίζει έτσι ώστε να γίνεται μοναδικό, όπως μοναδική είναι η ζωή του κάθε ανθρώπου. Ένα αστικό, με σύγχρονες βάσεις, μυθιστόρημα, που επιβεβαιώνει και το ταλέντο της δημιουργού του, αλλά και εμπλουτίζει τον κόσμο τον μυθιστορηματικό που η ίδια έχει πλάσει».
Κώστια Κοντολέων, Εφημερίδα ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ (Κ.Μήτσης), 29 Αυγούστου 2004

«Το μυθιστόρημα αναφέρεται σε θέματα όπως οι σπουδές ενός νέου, του Απελλή, που "έρχεται" έφηβος πια από άλλο μυθιστόρημα της συγγραφέων (Καναρίνι και μέντα) και τα διλήμματα που ορθώνονται ανάμεσα στη θέλησή του για σπουδές στη ζωγραφική και στην επιθυμία των γονιών του να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο (...) ΄Αλλα θέματα που θίγονται στο βιβλίο είναι τα ναρκωτικά, η ουσία της τέχνης κι επίσης τα ψυχολογικά προβλήματα που ανακύπτουν, όταν τα παιδιά και οι έφηβοι αντιμετωπίζουν το θέμα της πρόωρης εγκυμοσύνης. Η συγγραφέας χρησιμοποιεί με αριστοτεχνικό τρόπο στοιχεία της πλοκής από τις Μεγάλες προσδοκίες του Ντίκενς».
Γιάννης Σ. Παπαδάτος, Περιοδικό ΚΟΣΜΟΣ της Unicef, τεύχος 58, Φθινόπωρο 2004, σελ. 59

"...Ένα μυθιστόρημα που απευθύνεται στους νέους αλλά που κάλλιστα μπορεί να διαβαστεί και από τους μεγάλους. Η υπόθεση είναι ελκυστική ...Η ώριμη πένα της Λ.Π.-Α. και η φαντασία της μετατρέπουν μια καθημερινή εικόνα ζωής σε πλούσιο, καλογραμμένο και ενδιαφέρον βιβλίο".
Γιολάντα Πατεράκη
Πειραϊκά Γράμματα, τ. 41, Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2004

«... Βιβλίο με θαυμάσιο δομή, κρατά σε εγρήγορση το ενδιαφέρον του αναγνώστη, καθώς τα συμβάντα είναι γεμάτα εκπλήξεις που ζητούν τη λύση τους, οι χαρακτήρες διαγράφονται με αδρές πινελιές και η κάθαρση έρχεται λυτρωτική. Στη διαδρομή της υπόθεσης η συγγραφέας παραλληλίζει και συνδέει άμεσα τον ήρωά της με τον ήρωα των Μεγάλων προσδοκιών».
Αγγελική Βαρελλά
Περιοδικό ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ, τ. 16, χειμώνας 2004

"... Ένα ώριμο μυθιστόρημα υψηλής πνοής, που συνεχίζει την παράδοση ενός άρτιου λογοτεχνικού λόγου... Η διακειμενικότητα υπάρχει εδώ ως στοιχείο της αφήγησης, αλλά, νομίζω, ο αναγνώστης χαίρεται την ανάγνωση επειδή αυτή η αφήγηση, ακριβώς, κρατιέται σε υψηλό επίπεδο γραφής και επειδή οι χαρακτήρες και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι ντυμένη με υψηλό πολιτιστικό ένδυμα - το ρούχο της Τέχνης! Πέρα απ' αυτά, το έργο αυτό καθεαυτό είναι λίαν ενδιαφέρον ως μυθιστόρημα, γιατί και ακέραιους χαρακτήρες έχει και ανατροπές και σύγχρονα νεανικά προβλήματα χειρίζεται με γνώση και σεβασμό.»
Αντ. Δελώνης
Περιοδικό ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ
Τεύχος 9 - Μάιος-Ιούνιος 2005

...Ένα ακόμη καλογραμμένο βιβλίο της Λ.Π.-Α. Από τις πρώτες κιόλας σελίδες κερδίζει τον αναγνώστη όχι μόνον με την πλοκή και τη δράση του, αλλά κυρίως με την ευαισθησία, την ανθρωπιά και τον αυθορμητισμό των προσώπων... Η συγγραφέας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις στους αναγνώστες της, καθώς τα γεγονότα κλιμακώνονται και οι αποκαλύψεις δίνουν απαντήσεις σε ερωτηματικά και συμπληρώνουν τα κομμάτια του παζλ στην εξέλιξη του μύθου.
Νίκη Σαλπαδήμου
«Νουμάς», Καλοκαίρι 2005 σελ. 20.

...Η συγγραφέας προσεγγίζει με απόλυτη γνώση και πειστικό τρόπο το χώρο της ζωγραφικής, αναδεικνύοντας ευαισθησίες, αδυναμίες, αλλά και δυνατότητες των χαρακτήρων των ηρώων της. Εντυπωσιάζει για άλλη μια φορά η δυνατότητα της Λ.Π.-Α. στη σύνδεση των γεγονότων, στις ψυχολογικές της καταδύσεις και στην έκφραση γνήσιων συναισθημάτων, όπως η χαρά, η ευτυχία, η θλίψη, η απογοήτευση, η μοναξιά κ.α.
Γιάννης Αδρικόπουλος
Εφημερίδα ΕΡΕΥΝΑ Αιγίου, 21.9.2005

«...Το μυθιστόρημα Ο κόκκινος θυμός της Λότης Πέτροβιτς διαθέτει λογοτεχνική γραφή, ώριμο λόγο, ενδιαφέρον θέμα, άριστη τεχνική κα προπάντων πλούσιο ιδεολογικό κόσμο. Και απευθύνεται προς όλους τους αναγνώστες».
Β.Δ. Αναγνωστόπουλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Από το βιβλίο Το υφαντό της Πηνελόπης – διαχρονικές αναγνώσεις για το έργο και την προσωπικότητα της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου. Εργαστήρι Λόγου και Πολιτισμού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Βόλος 2008.

"Το μυθιστόρημα αυτό μοιάζει με πίνακα ζωγραφικής: Η Λ.Π.-Α. μάς αφηγείται τη ζωή των ηρώων της στην αυτόνομη διάστασή τους αλλά και στις μεταξύ τους σχέσεις, όπως ένας ζωγράφος αποτυπώνει στον πίνακά του μια σύνθεση χρωμάτων και σχημάτων ή μορφών... "Δενόμαστε" με τους ήρωες που δημιουργεί, όχι μόνον επειδή είναι "παλιοί" μας γνώριμοι, αλλά επειδή πάλλονται από συναισθήματα, δοκιμάζονται από αδυναμίες, αμφιβάλλουν, αγωνίζονται. Με άλλα λόγια εξελίσσονται ως προσωπικότητες, προχωρούν στην αυτογνωσία τους. Διαβάζοντας και αυτό το κείμενο της Λ.Π.-Α. μάς έρχονται στο νου τα λόγια του Πικάσο, που η ίδια μνημονεύει (σελ.197), "όταν τραβώ μια γραμμή θέλω να νιώθω ότι έχει μέσα της αίμα". Κάθε σειρά που γράφει, νιώθουμε ότι έχει μέσα της αίμα. Αίμα που κυλάει ζεστό στις φλέβες της από την αγάπη για τη ζωή και τους ανθρώπους που απλόχερα μοιράζεται μαζί μας με κάθε βιβλίο που γράφει".
Μαρία Τζαφεροπούλου, δ.φ.
Διδάκτωρ των Επιστημών της Αγωγής Πανεπιστημίου Κρήτης
Από το βιβλίο Το υφαντό της Πηνελόπης – διαχρονικές αναγνώσεις για το έργο και την προσωπικότητα της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου. Εργαστήρι Λόγου και Πολιτισμού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Βόλος 2008.

Περισσότερα για το βιβλίο: http://www.i-read.i-teen.gr/book/o-kokkinos-thymos

http://www.sxolikivivliothiki.gr/book/o-kokkinos-thymos


Συνδετικός κρίκος:

Ο Απελλής έχει πρωταγωνιστήσει και στο βιβλίο Καναρίνι και μέντα, όταν ήταν 11 χρόνων. Εδώ παίρνει μέρος και όλη η νέα του οικογένεια - ο πατριός του Τέλης Ιακώβου, η μητέρα του Κλειώ Καρίτη και η αδερφούλα του η Νεφέλη, που τους έχουμε συναντήσει στα βιβλία Για την άλλη πατρίδα, Ποιος θα γράψει για το σκύλο μας;, Το μυστήριο του καλοκαιρινού Αγιοβασίλη. Σύντομα εμφανίζονται και τα ξαδέρφια τους ΄Ολγα και Φραγκίσκος Νόιγκερ με τη μητέρα τους, την ιατρό Δάφνη Δίγκου-Νόιγκερ, κι ακόμη ένα μυστηριώδες πρόσωπο, που και αυτό το έχουμε ξανασυναντήσει.
Τα βιβλία της Λότης... Τα βιβλία της Λότης...
Powered by Conceptum S.A.
Κεντρική σελίδα Κεντρική σελίδα